Menu główne

28 sierpnia 2018

Pod obiektywem #1 – Geek, Zniewolone

Witam! Powitania nie ma, bo za powitaniami blogowymi nie przepadam. ;) Jako, że uwielbiam robić filmy, to pierwszym postem będzie nic innego jak recenzja twórczości innych movie stars.

Wobec wymierającego gatunku reżyserów tych utalentowanych z całą pewnością nie brakuje, trzeba się tylko trochę rozejrzeć. Właśnie w tym ma pomóc seria, którą rozpoczynam tym wpisem. Na potrzebę tytułu przerobiłam powiedzenie "pod lupą", by brzmiało bardziej filmowo – w końcu filmy nagrywa się kamerą. Tym sposobem powstało "pod obiektywem".

Co tydzień będę brała pod obiektyw dwie produkcje. Opinię podzielę na cztery części, a jako podsumowanie wystawię ocenę ogólną. Od 7 wzwyż uznaję film za bardzo dobry i warty polecenia. 

Czego dokładnie poszukuję i jaka jest moja definicja dobrego filmu? Zobaczycie sami!

Dziś na własną rękę wybrałam kandydatów, ale od tej pory możecie się zgłaszać w komentarzach.


Tytuł: Geek
Autor: [Acacia]
Liczba odcinków: 7
Gatunek: Dramat/Romans



Fabuła: Na pierwszy rzut ognia ląduje Geek, czyli historia uroczej zakręconej dwójki, która poznaje się w... całkiem niekonwencjonalnych warunkach.

Nie będę Wam dużo spojlerować, ale załamanego po śmierci ojca Simona i niezdarnej członkini rodzinnego gangu Penelope nie sposób nie polubić! Film trzyma w napięciu, odcinki nie są przesadnie długie i nie brakuje wciskających w fotel zwrotów akcji. Całość jest przyprawiona zabawnymi dialogami. :)

W sekrecie Wam powiem, że jeśli przypadnie komuś do gustu Geek, to [Acacia] ma na swoim koncie jeszcze wiele wiele równie dobrych romansów. 10/10

Dialogi: Krótkie, ale przyjemnie się czyta. 9/10
Rekwizyty: To specjalność [Acacii]! 10/10
Animacje: Nie ma się do czego przyczepić. 10/10
Ocena ogólna: 9,7/10 


Tytuł: Zniewolone
Autor: ! ! ! ALISSA ! ! !
Liczba odcinków: 2
Gatunek: Horror (?)

Fabuła: Poznajemy młodą kobietę o imieniu Jane, którą świeżo po wyjściu za mąż czeka przykra niespodzianka – jej własna rodzina bestialsko oddaje ją w ręce zakładu, który wykonuje eksperymenty na ludziach. Akcja toczy się w latach '60.

Na pewno przyciągają niesamowite intrygi, szokujące zachowania bohaterów i historyczny klimat filmu. Szkoda, że odcinki są takie krótkie. Fabuła jest unikalna, zatem 10/10.

Dialogi: Zdarzały się drobne błędy, czasem wypowiedzi bohaterów były ciut wyrwane z kontekstu. Uroczyste słownictwo wpasowuje się w historyczny klimat filmu. 6/10
Rekwizyty: Zabrakło ich, ale w tym przypadku to nie razi, więc przymykam na to oko. Stroje zostały bardzo dopracowane! 9/10
Animacje: Oceniam jako w porządku. Brakowało mi niektórych gestów. 8/10
Ocena ogólna: 8,2/10


To już wszystko na dziś. Mam nadzieję, że będziecie śledzili tego bloga z przyjemnością i zachęciłam Was do nadrobienia paru filmów. Przypominam o zgłaszaniu własnych produkcji w komentarzu. Z chęcią odkryję jakieś nowe perełki. :) Pozdrawiam Was, Kellow!

5 komentarzy:

  1. Z niecierpliwością czekam na kolejne opinie! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Kellow, nie mogę się doczekać kolejnego postu! Byłabym bardzo zadowolona gdybyś oceniła mój film ''TO jest w lesie''. Na razie mam jedną część, aczkolwiek jutro pewnie pojawi się druga :) Chciałam, aby była to MSP'owa wersja horrorów klasy C, czyli grupka nastolatków i antagonista. Mój nick to Draculaurazmonsterhigh, mam nadzieję, że Cię zainteresuje ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się doczekać kolejnych postów, pozdrawiam c:

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutaj Ala. - Nie ma mnie na swoim komputerze, więc piszę ten komentarz z komputera babci. - Miło mi, że napisałaś recanzję mojego filmu, lecz ciekawa jestem, gdzie znalazłaś błędy i wyrwanie z kontekstów. - Sama nie jestem w stanie ich znaleźć, a chciałabym je poprawi. Heh...

    Dziękuję. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi! Chodziło mi o drobne błędy, np. przy odmianie nazwy miesiąca w dacie (1 lutego zamiast 1 luty) i literówki. Warto o tym pamiętać, nawet jeśli to tylko drobiazgi. Co do zdań wyrwanych z kontekstu (może źle to ujęłam...) nie pamiętam już dokładnych przykładów, ale było parę takich sytuacji, kiedy pogubiłam się w wypowiedziach bohaterów.

      Usuń

Upewnij się, że Twoje słowa są na miejscu i nikogo nie obrażą. :) Komentarze są moderowane przed publikacją.